------------------------------------------------------------------------------------

glass

hejsan.

idag har dagen inte varit alls lika stressig som igår, faktiskt har den inte varit stressig alls, vilket var väldigt bra.

dagen börajde med att jag hade sovmorgon, vilket var väldigt skönt. så jag åkte in med 08.51-bussen och var inne i stan vid 09.10. inne i stan mötte jag anna, så vi satt i värmerummet och väntade på att bussen som skulle gå till tessin skulle komma. när vi kom till tessin var nästan hela klassen redan där och väntade vid skåpen på att johan (våran samhällslärare) skulle komma och tala om vilken sal vi skulle vara i.

sedan kom han och vi gick till salen och hade lektion i samhäll - politik. vi fick ett senarium, där våran klass åkte båt och sedan så gick båten sönder och sjönk. alla elever klarade sig genom att simma till en öde ö där vi skulle klara oss själva tills vi blev räddade. vi skulle alltså skapa ett politiskt system som gick ut på att vi skulle överleva så länge som möjligt. den enda maten vi hade var bananer, och de arbetsuppgifter som fanns var att gräva en brunn, gräva en latrin och bygga en hydda.

alla kom med jättebra förslag som faktiskt skulle kunna fungera på riktigt, men jag hoppas verkligen inte att det händer på riktigt eftersom att vi bara skulle kunna äta 5 bananer om dagen och det var det enda vi skulle få också.

mitt förslag var att vi skulle bygga en båt, ta med oss så många bananer som det fick plats med/fanns, och sen försöka segla till något fastland som förhoppningsvis låg någonstans i närheten.

iallafall så fanns det många exempel på hur ön skulle "styras".

när lektionen sedan var slut kunde man stanna kvar och få reda på vad man fick för betyg på tidningen som var det sista projektet vi gjorde i ettan. min grupp, som bestod av anna, linnea och linnea, fick mvg på hela tidningen. och jag fick sedan vg, vg och mvg på mina artiklar som jag hade skrivit. jag var mer än nöjd eftersom att jag trodde att jag bara skulle få g, eller knappt det.

sedan var det lunch, potatis och purjulökssoppa, inte riktigt min favoriträtt så jag åt filmjölk istället.

efter det var det dags för matte, jag har gått snabbmatte under ettan så jag ska läsa matte c nu i tvåan, vi får väl se hur det går.

iallafall så gick janne (läraren) igenom en massa saker som skulle hända under året, eller jag tror iallafall att han gjorde det. jag lovar man kan inte lyssna på människan i mer än två minuter innan hjärnan automatiskt kopplar bort hans prat, väldigt irriterande.

efter den 50 minuter långa mattelektionen så fick vi gå en promenad till folkets hus och där hade vi sedan historia och kulturhistoria med johan och fride. några saker var riktigt intressanta, jag vet inte om det var själva ämnet eller om det är att våra medielärare gör något så att allt vi gör verkar intressant. hm...

aja, sedan klockan 16.00 var skoldagen äntligen slut och vi fick åka hem. när jag väl hade klivit av bussen i stigtomta kom jag på att jag faktiskt cyklade till skolan och det var med stor glädje som jag hoppade upp på cykeln och rullade hem.

så nu har jag ätit middag, grillkorv med pommes, eller ja kanske inte mycket till middag men aja. och nu ska jag försöka mig på samhälls läxan som vi fick idag, som ska vara klar till imorron. jag förstår den inte riktigt, men förhoppningsvis finns det någon som kan hjälpa mig..

hejdå.

Kommentarer

Tack för att du har valt att kommentera :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
------------------------------------------------------------------------------------