------------------------------------------------------------------------------------

memory.

jag sitter där med datorn framför mig. 
i dokumentet står det:

MATILDA ULMING  HISTORIATENTA

ME09 2010-11-18


jag hör hur tangenterna runt omkring mig smattrar, jag hör och ser hur lärarna cirkulerar runt mig, som hajar som ska attackera sitt byte vilken sekund som helst. jag bara sitter där och vet inte var jag ska ta vägen. samtidigt vet jag att springa därifrån inte är ett alternativ. det går bara inte.

"vart ska jag ta vägen? vad ska jag säga? vad ska jag göra?"
det är det enda som cirkulerar i mitt huvud, hur jag vänder och vrider på det, så får jag inte fram vad jag ska skriva i dokumentet.

allt jag hade pluggat in. allt jag hade läst om de senaste två dagarna var som bortblåst. det var helt tomt i mitt huvud.

jag läser igenom alla frågorna för tredje gången. hallå? hjärnan? kan du inte försöka hjälpa till lite?

efter ett par minuter till, och efter att jag har läst igenom pappret några gånger till så börjar mitt huvud fyllas av några ord som känns bekanta "rom, grekland, medeltiden..." jag skriver ner dom i dokumentet. 

en och en halvtimme senare går jag därifrån. jag har skrivit ner allt jag kommit på under den tiden. det är inte mycket. men jag satt i alla fall tills lektionen var slut.

jag är inte nöjd. jag mår piss över det här. jag vill inte veta mitt betyg. jag vill bara gå vidare.



Kommentarer

Tack för att du har valt att kommentera :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
------------------------------------------------------------------------------------