------------------------------------------------------------------------------------

Min tolvåriga lillasyster.



Jag sitter vi datorn och min lillasyster försöker göra trolldeg,
hon kommer in i mitt rum och ser fundersam ut.

Lillasyster: "Matilda...."
Storasyster: "Mmm.."
Lillasyster: "Vad betyder tre snedstreck fyra..?"
Storasyster: "Tre fjärdedelar..."
Lillasyster: "Hur mycket olja ska jag ha i då...?"
Storasyster: "Tre fjärdedels...vad är det för mått?"
Lillasyster: "Vaa?"
Storasyster: "Är det matsked eller tesked?"
Lillasyster: "Matsked"
Storasyster: "Ja, men då ska du ha tre fjärdedels matsked olja"
Lillasyster: "Vadå tre fjärdedelar?"
Storasyster: "Du delar in matskeden i fyra delar, och sen fyller du tre av dom med olja.....vänta så fixar jag det.."

Vi går ut i köket, jag tar upp matskeden och ser att hon redan har använt den till olja.

Storasyster: "Kajsa...hur många matskedar olja har du hällt i?"
Lillasyster: "Tre...."
Storasyster: *S U C K*

Deras mattelärare lär dom hur man drar roten ur, men inte vad tre fjärdedelar är.
Hur dum i huvudet får man vara, egentligen?

Kommentarer

Tack för att du har valt att kommentera :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
------------------------------------------------------------------------------------