------------------------------------------------------------------------------------

samhäll b







Jag förstår inte hur man lovar att starta en kurs, men sedan säger att det är för få som har valt den kursen för att den ska kunna gå igång, när det inte ens är det. Om man säger att det behövs femton elever för att få ihop en kurs, och det är sexton som väljer den, då är det väl ändå inte för få som har valt den, eller? Jag läser matte C, jag vet att det är en person över gränsen, alltså så borde den gå igång.

Men nej, nu har man bestämt sig för att den kursen inte ska gå igång i alla fall, varför? Jo, för att snubben som bestämmer tydligen gillar Gripen, och har sett att om Samhäll B inte går igång så kommer massa elever få kurser på Gripen som andrahandsval, och då blir det tillräckligt många elever i de kurserna så att de kan gå igång.

Vad är det för demokrati? Inte svensk i alla fall...

Jag vill kunna läsa den kurs jag vill, jag vill kunna ha en möjlighet att utbilda mig till det jag vill och det är eran skyldighet att ge mig det jag behöver för att jag ska kunna göra det.

Ni förstör min framtid, och det gillar inte jag, det är inte okej för mig. Det kommer ändå skada er i slutändan så varför inte bara fixa till det nu för?

Låt Samhäll B med Johan Holm få gå igång, annars kommer minst 16 elever mista sin framtid.

MVH
Matilda Ulming



Kommentarer
hanna

RÄTT! Jag är jättepist!

2011-04-15 @ 21:44:51
URL: http://htiman.blogg.se/

Tack för att du har valt att kommentera :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
------------------------------------------------------------------------------------