------------------------------------------------------------------------------------

otur vs tur

idag har jag lyckats ta mig igenom en hel del oturliga saker:

1. Försov mig tjugo minuter, men hann ändå till bussen.
2. Åkte till skolan med en galen busschaufför, och var rädd att vi skulle krocka, eller köra i diket, eller något annat läskigt.
3. Kom till skolan och fick reda på att Linnéa hade haft min sminkväska hela veckan, utan att säga något. (jag trodde den var borta...)
4. Glömde datorn vid skorna på Vita Huset, när jag gick till Tessin.
5. Vaknade på bussen hem, ungefär 20 sekunder innan man behöver gå av, och upptäckte att ingen hade tryckt. (upptäckte också att alla som satt på bussen sov...)
6. Höll på att halka 750 gånger på vägen hem, samtidigt som jag nästan frös fötterna av mig.
7. Höll på att bli överkörd av en cykel, för att ungjävlarna inte kan använda varken cykellyse eller ringklocka.
8. Kom hem och kollade på SN:s hemsida och fick läsa det om det här:

(klicka på bilden för att komma till arikeln)

Så nu tänker jag bara ta det lugnt och försöka att inte hamna i några mer oturliga situationer :)

Kommentarer

Tack för att du har valt att kommentera :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
------------------------------------------------------------------------------------