------------------------------------------------------------------------------------

Holy Crap!

Hejsan.

Idag har det typ varit som en vanlig fredag

Första lektionen var som vanligt spanska, där vi började planera inför resan till Spanien vi ska göra om...eh...två och en halv vecka! :D
Jag är såååå taggad!
det enda som gör att jag inte vill åka dit är att vi måste intervjua några spanjorer, på spanska "/ och sen att vi kommer missa en massa i skolan, som gör att vi kommer hamna efter en massa, och få en massa läxor...

Efter spanskan hade jag matte det gick ganska bra, lyckades göra två tal idag, vilket var ganska duktigt för att vara mig...jag vet, jag skulle behöva göra mååånga fler tal men jag fattar verkligen inte varför vi räknar derivata, eller ens det andra, som heter typ biss, det är ännu knasigare än att primma.

Sen var det lunch, idag serverades det pasta med kycklinggryta, det var faktiskt ganska gott :)

Sedan var det premiär för den nya lektionen Mediekommunikation, och ja...jag förstår inte riktigt syftet med den, vi fick liksom lära oss hur kommunikation fungerar, och det lät som om han försökte förklara för oss hur en mail gick till. Att vi var "Sändare" och vi skickade ett "Meddelande" till en "Mottagare". Hallå? Vi är typ uppvuxna med mail och sms, vi fattar hur det fungerar.

Vi fick iallfall göra en övning där man skulle vara två och två, men eftersom att några av oss är lite speciella så fick Hanna, Anna och jag vara tre i våran grupp :P

Det hela gick iallafall ut på att man skulle förklara hur en bild såg ut medan den/de andra skulle försöka rita det hon/han beskrev, grejen var att vi inte kunde ställa några frågor, för det var en "Envägskommunikation".

Det var kul, men väldigt svårt och varken Anna eller jag fick något som liknade det Hanna försökte förklara :P
Det gick bättre när vi sedan fick pröva "Tvåvägskommunikation" som betyder att de fick ställa frågor.

När den lektionen var slut så sprang Anna och jag till bussen och åkte till stan, sedan gick vi till Albertssons och jag köpte teoriböcker och bokade en körlektion! :D 

Så nu ska jag bläddra lite i böckerna och se vad det står :)

Hejdå.


Kommentarer

Tack för att du har valt att kommentera :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
------------------------------------------------------------------------------------