------------------------------------------------------------------------------------

mässa och annat skit


Hejsan.

Här sitter jag nu i min säng med pyjamas och chattar med Anna Rodas om morgondagen. Och typ matteprovet vi har på torsdag och fredag.

Matteprovet kan bara typ ta självmord, helst innan torsdag då. Varför? Jo, jag ligger liiiite efter i planeringen och har alltså inte gjort allt man ska ha gjort, och även ska kunna på provet. Inte mitt fel, hur kan det vara mitt fel när min lärare tar upp alla lektioner med meningslösa genomgångar som man ändå inte förstår något av. Och när vi frågar om vi kan få jobba istället för att ha en genomgång, eftersom vi ligger efter, vad får vi för svar då? jo:
"Ni får väl lägga ner lite energi på matten utanför skolan också, ni kan ju inte bara plugga på andra ämnen hela tiden..."

hm...nej, kanske inte, men om man behöver hjälp då? är det rätt att man ska få sitta hela lektionen och vänta på hjälp, men sedan upptäcka att jag aldrig kommer hinna få hjälp innan lektionen är slut? är det mitt fel? för att han förklarar så dåligt att jag inte fattar?

*arg tjej*

Nej, nu går vi över till det liiiite gladare ämnet. Morgondagen.

Imorgon är det nämligen Gymnasiemässa på Rosvalla, dit ALLA nyköpings niondeklassare ska komma och försöka lista ut vad de ska gå för linje om ett halvår. Hela Me09 ska vara där och försöka hjälpa dem med det :)
Det kommer troligtvis bli maaaassoor med folk, och sjukt många som ställer frågor, men det kommer nog gå superbra iallafall :)

Jag hoppas verkligen att det är många som kommer och är intresserade av sin framtid, och att de försöker tänka på både vad de tycker är kul, men även vad de vill göra i framtiden, om de vill jobba direkt efter gymnasiet eller om de vill plugga vidare, eftersom Media är en studieförberedande linje så kan man (tyvärr) inte skaffa ett jobb inom media direkt efter studenten.

Nej nu tror jag att mitt hår har torkat, så ska fixa det lite så att jag slipper gå upp så tidigt imorgon *latmask*

Hejdå.



Kommentarer

Tack för att du har valt att kommentera :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
------------------------------------------------------------------------------------