------------------------------------------------------------------------------------

Söta små saker




Idag är det cirka två år sedan jag bestämde mig för att ha godisförbud.

Jag vill bara säga att efter två år, nästan helt utan godis, är inte godis gott längre. Det smakar bara socker, och att äta en marabou-chokladruta är som om en vanlig godisätare skulle äta o'boy blandat med socker och smör, det är inte gott...

Jag vet att det är vääääldigt många människor som inte tycker alls som jag gör och jag vet varför ni även tycker så. Jag har själv varit i den sitsen, jag vet hur gott man tycker att godis är, jag minns det. Men när jag nu äter en godisbit smakar det verkligen inget annat än socker och fett.

Godis är precis som nikotin, bara att det inte finns någon åldersgräns på det. Du blir beroende av det, du får en energikick och det är farligt för hälsan.

Många människor tänker inte på det, men det är verkligen så.

Jag upptäckte detta efter 2 månaders godisförbud. Jag tyckte att folk dagligen ställde frågan: "Kan vi inte köpa godis" eller sa: "Åh vad sugen jag är på godis". 

Jag upplever fortfarande att folk ständigt är sugna på något sött, jag anklagar dem inte, jag vet hur det är, tro mig jag blir också sötsugen, men jag har lärt mig att lägga band på mg själv när det gäller sötsaker.


Jag tycker inte att alla borde ha godisförbud (för då skulle godisfabrikerna vara tvugna att lägga ner och då blir en massa folk arbetslösa, osv...), men jag vill bara att folk ska få se vad godis är för mig, i min synvinkel.

Så fortsätt gärna att äta godis, men tyck inte att jag är konstig för att jag inte gör det.


Matilda Ulming





Kommentarer
Hanna

mig </3 Godis

:P Du är duktig Tildus!!

2011-01-25 @ 20:25:18
URL: http://htiman.blogg.se/
Anna

jag tycker inte du är konstig jag tycker du är stark som inte äter det!!!!<3 sen det finns ju till och med godis som man äter ändå bara för att det inte finn något annat.... det är ju ganska meningslöst faktiskt<3

2011-01-26 @ 07:38:03
URL: http://annarodas.blogg.se/

Tack för att du har valt att kommentera :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
------------------------------------------------------------------------------------