------------------------------------------------------------------------------------

mondays.



ja, dagen det inte brukar gå så bra. inte gårdagen heller. satte mig i bilen med pappa och åkte till Uppsala, för att ta en muskelbiopsi.

kommer dit och får veta att jag även ska träffa en arbetsterapeut, en sjukgymnast, göra en EEG (där jag får stötar) och en EMG (där de sticker en 7 cm lång nål in i mig).

de första två grejerna var väl inte så jobbiga, att dela kort, flytta pengar och trycka armar och ben mot en sak för att mäta hur stark jag är.

men att få stötar och bli stucken, och att få muskler utslitna, nej det var jag inte så bekväm med. läkarna hade fått reda på det innan, så jag skulle få morfin innan de här grejerna, speciellt under EMGn och biopsin.

grejen var att det tog 45 minuter innan de satte igång med EMGn, och då hade morfinet gått ur min kropp, och jag fick inte ta mer, för de hade gett mig den högsta dosen, desutom sa de att det skulle dröja 1-2 timmar innan morfinet gick ur kroppen.

Så det blev ingen biopsi, eftersom jag inte kunde få mer morfin, och jag inte tänkte gå igenom den grejen igen utan det.


så...pappa och jag åkte hem, och vi ska tillbaka om några veckor igen, för att göra biopsin - men den här gången ska jag bli nedsövd, som tur är.

sjukt jobbig dag och den satte spår i form av träningsvärk, och blåmärke och sår från blodproven och plåstret jag fick.


Kommentarer

Tack för att du har valt att kommentera :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
------------------------------------------------------------------------------------